Vrácení originálního softwaru řídicí jednotky Delphi DCM6.2
Máme další příklad vrácení originálního softwaru u vozidla VW Transporter s novou řídící jednotkou Delphi DCM6.2. Přesto, že se jedná o novější vozidla, začínají se již objevovat v menších neautorizovaných servisech. Nejčastěji se závadami systému AdBlue.
Dostali jsme od autoservisu požadavek na kontrolu softwaru v řídicí jednotce motoru.
Důvodem kontroly bylo podezření z manipulace a úpravy SW. Hlavním požadavkem zákazníka bylo docílit toho, ať vozidlo disponuje originálním softwarem bez ohledu na možnou analýzu úpravy. Důvod je jasný - cena. Zákazník nebyl první majitel, proto chtěl mít jistotu, že auto bude stoprocentně disponovat originálním software v motorové jednotce (emise , cesty do zahraničí). Jelikož se jednotky Delphi, se již v nových vozidlech objevují často, i tak pro mnohé to může být novinka oproti běžnějším jednotkám Bosch a Siemens u koncernu. Výhoda těchto Delphi DCM6.2 jednotek spočívá v tom, že originální software si programátor stáhne sám z databáze na základě ID ECU, tzv. použije virtuální čtení.
Ukážeme si postup této úpravy, vč. základního pravidla - mít vozidlo po celou dobu flashování na kvalitní nabíječce (podpůrném zdroji), která je schopna „udržet“ stálý odběr, např. zapnutí chladících ventilátorů, když se motorová jednotka „odhlásí“ a jako bezpečnostní prvek se můžou ventilátory spustit na maximální výkon. Doporučujeme minimální hodnotu 30A u nových vozidel, např. u Audi A8 až 80A!
Dodržení základního pravidla. Připojení vozidla na nabíječku s trvalým výkonem min. 35A
Provedena diagnostika vozidla pomocí programu VCDS, kde nebyly nalezené žádné chyby. V rozšířené identifikaci, jsme našli 4 programovací pokusy, tj. podezření, že auto opravdu nemusí mít originální software v motorové jednotce.
Pro flashování motorové jednotky použijeme zařízení Kess v2 od firmy Alientech. Vozidlo vybereme na základě informačního štítku vozidla.
Spojení s vozidlem je navázáno. Program sám automaticky stáhne ze serveru originální software motorové jednotky na základě ID ECU (tzn. Virtual Reading).
Stažený originální software nakopírujeme do vozidla (tzv. Flash/Write ECU).
Úspěšný zápis originálního software do motorové jednotky (doba zápisu cca 20min).
Vozidlo nyní po našem zásahu disponuje originálním softwarem. Následnou diagnostikou VCDS zjišťujeme v paměti závad motorové jednoty, že se nyní zobrazuje jedna chyba.
Naše zakázka byla úspěšně provedena. Vozidlo opravdu disponovalo upraveným softwarem a proto bylo uvedeno do originálního stavu. Následně vozidlo bylo zpět předáno autoservisu a ten může standardním způsobem závadu opravit.